Leren

In de Lievevrouweparochie kun je je geloof verdiepen. We nodigen je uit om een stap vooruit te zetten, of je nu vast gelooft of twijfelt. Je mag al je vragen stellen. Met elkaar gaan we op weg, zoals Jezus met zijn leerlingen op weg ging en hen over Gods liefde leerde.

We organiseren veel activiteiten om je geloof verder te verdiepen. Bekijk alle aankomende vieringen en activiteiten in de Agenda.

Wil je helpen bij activiteiten? We kunnen veel hulp gebruiken! Als Medewerker Leren kan je jouw steentje bijdragen aan de parochie.

Katholiek worden

Voel je je aangetrokken tot de katholieke kerk? Wil je je laten dopen? Of twijfel je daarover? Als je nadenkt om in je leven een (nieuwe) keuze te maken, gaan we graag samen met jou op weg. Veel mensen zijn blij met hun keuze om katholiek te worden. We bespreken jouw vragen en ontdekken samen het geloof.

Alphacursus

Ontmoeten, vragen en ontdekken – dat doe je op Alpha! Stel al je vragen. Wie is Jezus nu eigenlijk? Wat is de betekenis van bidden? Eet samen en praat met andere deelnemers over de zin van het leven en over ons geloof. Ruim 25 miljoen mensen gingen jou wereldwijd voor.

Geloofsverdieping

In de Lievevrouweparochie zijn allerlei groepen die samen hun geloof verdiepen. Door boeken te bespreken, kerken te bezoeken of samen met een pastor de bijbel verder te bestuderen. Zet ook een stap vooruit in je geloof!

Leerling avonden

De Leerling avonden zijn een aanbod van geloofsverdieping voor iedereen. Je kunt kiezen om naar één of meerdere avonden te komen. De thema’s zijn gekozen als een aanvulling op Alpha.